NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 mars, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 mars, 2014
Skrivet av: Dick Thörn skrivet 2013-12-01, 17:35
Hej Hans!
 
Tack så mycket för ditt svar. Jag hade redan tidigare känslan och en hel del som talade för att det vara samma person, och med dina kompletterande uppgifter känns det ännu bättre/riktigt säkert. Än en gång stort tack för snabb och bra hjälp. Jag får erkänna att jag blir lite nyfiken på vad du kan ha mera för uppgifter om Kerstin Michelsdotter och hennes släkt bakåt i tiden, syskon mm. Vill du berätta mera, eller t.o.m dela med dig av material eller länkar, vore jag väldigt tacksam.
 
När jag för ett tag sedan sökte på internet på Kerstin Michelsdotter fick jag upp hemsidor för Lars Palmkvist som du hjälpt tidigare. Att just Lars Palmkvist dök upp gjorde det hela mycket intressant. Hans son Tomas och jag var bästa kompisar som barn/ungdomar. Vi gick också i samma klass i skolan från första klass t.o.m gymnasiet. Vi håller fortfarande kontakten trots att vi båda nu är 51 år. Att det skulle visa sig att vi har gemensamma förfäder från 1700-talet ifrån Malexander var verkligen en kul upptäckt.
 
Mvh
Dick
 
Detta inlägg har flyttats från Allmänt, Samma Kerstin Michelsdotter? Olika uppg. i Åsbo/Malexander.
Magnus Hjärtström, moderator