NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 april, 2008
Skrivet av: Henrik Mosén skrivet 2007-12-29, 17:21
Hej Maud (och andra intresserade)!
 
Jag kikade på lite rullor som du lagt ut på Vårdnäs-sidan och insåg då att min misstanke om att Hans Persson i Kläppan var identisk med soldaten Hans Ekebom var korrekt. Beviset ses i att Ekeboms son Petter dör och åldern passar perfekt med med Hans Perssons och Hans Ekebom visade sig heta Hans Persson Ekebom. Tyvärr hittar jag varken honom eller hans hustru Maria Jonsdotter död i Vårdnäs - i dina avskrifter... Kanske de flyttar iväg?
,
Nåja, du råkar inte ha hittat något avslöjande om Ekebom efter hans avsked 1758?
 
I Kläppekvarn eller Kläppan finns 1733-1736 eller så om jag minns rätt en Jon med hustru som jag först tänkte var föräldrar till Maria Jonsdotter som gifter sig 1736, men en Jon Jonsson dör i Kläppan 1736 (har jag för mig - har ej detta framför mig just nu och en nästan ettårsbebis som hänger på mig) - jag antar att han troligare är en bror då han var 33 år gammal eller så. Verkar dock inte vara född i Vårdnäs. Eller vad tror du?
 
Har du några uppslag så vore det roligt. Om inte annat så var det ju superbra att du lagt ut rullorna!
 
I övrigt kan jag bara önska Gott Nytt År.
 
Henrik