NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-16
Skrivet av: Henrik Mosén skrivet 2005-02-16, 11:14
Hej Maud!
 
Ja, där ser man - jag har nog kikat på detta förut. Ska skriva in det ordentligt på datorn den här gången.
 
Vad gäller åldern, så tror jag ändå på att det kan vara möjligt med den unga vigselåldern. 18-åriga brudgummar ser man ju lite då och då (inte minst soldater - nu var han ju inte det då i och för sig).
 
Jag har inte hittat Catharina död. Vad gäller Henrikarna så passar det bara bra om hon inte är dotter till Catharina. Ska titta vidare på det hemma... men skulle Olof vara son till Anders Olofsson så kan Anders hustru Sara Andersdotter (om jag minns rätt namn i hastigheten) nog tänkas vara syster till Henrik Andersson t ex.
 
Hypotesen för dagen blir således att Olof Andersson Hammarstedt är son till Anders Olofsson (som jag kikat lite efter på din eminenta sida, men inte riktigt fått grepp om) gift med Sara Andersdotter i Karlstorp - misstänkt dotter till en Anders Persson där (om jag minns rätt i huvudet, Brasklapp återigen). Vad säger du om det?
 
Till annat ämne:
 
Att Per Anderssons andra hustru hette Ingeborg Larsdotter passar ju utmärkt in med att Jon Carlsson i Krogsfall skulle gifta om sig med en Anna Larsdotter. Känner du till Ingeborgs härkomst?