NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 oktober, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 oktober, 2013
Skrivet av: Marthina Linder skrivet 2013-07-18, 14:37
Hej igen Ulla.
Jo dom uppgifterna har jag oxå hittat, den extra delen ang gifte med mera från sin sambos ana Ana var nya, och det tackar jag för.
 
Jag har även sett kopplingen mellan Maria Nilsdotter och Nils Jönsson berg, men jag har svårt att bekräfta den. Jag har hans giftermål med källa och även födelse notiser på 5 barn tillhörande dem. Men jag har inte kunnat hitta en mer konkret länk mellan maria och den familjen, vilket jag gärna vill ha.
 
 
Sen ang Johan Godouoch Sara persdotters barnaskara, jag finner även den ologisk. Sannolikheten att de bara fick 5 barn håller inte för mig. För av alla forskning jag gjort hittils, så är det orimligt att familjen har en paus på 5 år mellan barnen utan anledning. Det skulle ju vara om det handlar om missfall eller att maken var i krig etc. Därav min samling i inlägget ovan på barn utan hänvisningar till föräldrar.  
 
Lika så mer Mårten Cudriaux, hur någon lyckats länka Elisabet till den födelsenotisen utan namngivvna föräldrar förstår jag inte, men det ledde mig även att tro att fler av de barn som föds här mest troligt även tillhör den familjen.
 
tack för all din hjälp, det är berikande!
 
Ja man kan hitta mycket via google, mitt problem med det är att det sällan hänvisas till en källa eller text som gjort att man tyckt sambandet stärkts.  
 
 
Och förresten, ang:
Barn 2(2)Jost Eriksson Godou född ca 1659 Smider bl.a vid Sundörs Hammar 1679-1681 varifrån han flyttade till Breming Hammar. År 1685 uppges han stå till skuld till Lundholms bruk. Gift med Anna som var dopvittne från Skeppsta i Håsinge socken 1686.  
 
Det är inte Skeppsta i Gåsinge socken ? För i Gåsinge, Skeppsta Bruk har jag nämligen andra anor. Och det är det enda skeppsta jag känner till.  
 
Hoppas på mer teorier och lösningar till de föräldranamns saknande fransosebarnen här i risinge.
 
Mvh Marthina
 
(Meddelandet ändrat av Marthiiina 2013-07-18 14:48)