NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18.1.2001

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18.1.2001
Skrivet av: Anders Björnlund skrivet 1999-06-22, 20:50
Hej Fredrik!
Det var mycket roligt att få kontakt med dig. Jag har inte forskat på bredden så mycket i Weslien-släkten och det finns många barn/syskon att följa upp. Johan Weslien född 1704 har gäckat mig eftersom han försvinner från Dalarna med hela familjen ca 1744 och sedan endast dyker upp i en enda anteckning i Folkströmsbruk, Hällestad(E) 1759 där Karl Fredrik W föddes. Har du några ytterligare uppgifter om honom? Karl Fredrik W dog 1848 och hans bouppteckning finns också kvar. Min farfars far Nils Fredrik Björnlund, 1824-1900, var också vinhandlare i Norrköping. Han bodde hos och arbetade tillsammans med Olof Otto W, hans morbror, som också var vinhandlare och källarmästare i Norrköping. I de sammanhangen har jag också antecknat källarmästare Gustav Adam W född 3/9 1810 i Locknevi(E). Ett antal släktingar Björnlund och Weslien bodde och arbetade tillsammans i Norrköping på 1800-talet ser det ut som.
Ernst Edward Alexis W, född 1846 i Norrköping, död 1911 i Tranås har jag endast som en anteckning från Genealogiska Föreningens arkiv under släkten Hydbom (han var gift med Anna Hydbom).
Det vore mycket intressant att få de uppgifter du har, gärna med ortangivelser och ev källhänvisningar så skall jag komplettera dessa med mina. Har du upplysningar om andra släktgrenar vore de också intressant att ta del av.
Anders