NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-05-03

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-05-03
Skrivet av: Gunvor Jensen skrivet 2003-05-03, 15:05
Inga
Vem Sven var gift med vet inte jag heller.
Däremot skiljer sig våra uppgifter när det gäller Nils.Enligt ug jag fått ska han ha varit gift första gången med Margareta Persdotter i Qvarnsveden.  
Vb 1759 den 27 maj vigdes de.
Dödbok 1768, hustru Margareta Persdotter i Qvarnsveden död den 9 november , Vattusot.
 
Andra gången med pigan Catharina Johansdotter från Frödevik. Morgongåvan dos 16 lod silver. Vb 1769, den 1 november vigdes de.
 
Min ana är Sven Nilsson senare Kindstedt född 1761-02-28(den första Sven 1759 oförhappandes förqvävd av sin moder 6 veckor gammal).
Även i andra giftet var de bosatta i Kvarnsveden och Nils dog där enligt ug jag fått.
Har inte själv kollat dessa ug men hönvisning till resp vigselbok o dödbok är ju med.
 
OBS
Ser nu när jag läser om Svens bror , Per Nilsson född 1763-02-02 i Kvarnsveden,
  Oppeby,döpt den 6:e, att ett av dopvittnena är Nils Svensson i Råhambra, de andra är Inspector Jonas Kinbom i Wada, Befallningsman Peeter Lingren i Frössvik, Anders Månsson i Över?, Madame? Lindstrand på Frössvik, hustru Kerstin Andersdotter i Wada, Kierstin Månsdotter i ?, pigan Kierstin Larsdotter i Wäsby. Vekar som om det finns två Nils Svensson, men vem är vem?
Hälsn Gunvor