NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-31
Skrivet av: Margaretha Berggren skrivet 2006-03-13, 18:26
Tommy och Anita!
 
Tack så mycket för era svar!
Angående Isaks efternamn: Jag läste också Bofvarsson först, men Bowinsson kunde kanske vara någon svensk förvanskning av vallonnamnet Bouvin? Under Söderbärke frågar någon efter en Bouvin, så det kanske inte är ett så orimligt antagande, om det fanns Bouvin i trakterna. Hoppas att någon kan ge en förklaring till namnet!  
Tommy,  
den bror Jacob som finns på Marnäs skulle kunna vara sonen Jacob, född 1676-11-12.
Jag har nyligen kommit in på den här familjen via Voxna (X). Israel Hanssons dotter Karin (Katarina),född 1707-04-06 var gift med Anders Larsson, född 1708-12-28 i Hagge och de flyttade till Voxna. Det stämmer att Israels och Hans far hette Olof Olsson. På Disbyt finns Hans och Israel Olssons anor utlagda bakåt ända till 1400-talet Jag skulle vilja kontrollera det jag kan, innan jag vill lägga ut andras uppgifter.
Anita,  
dina uppgifter om barnen stämmer med det som jag har kollat, utom att jag har Karins födelsedag den 22 jan. Anders och Johan hittade jag inte i Norrbärke av förklarliga skäl, eftersom de föddes i Ludvika. Jag forskar vidare och återkommer.
MVH
Margaretha