NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-09
Skrivet av: Mia Löwgren (Mis) skrivet 2005-10-17, 06:05
Hej Ulf!
Ok, jag utgår från att han är Bergsman, tills vidare. Bäst är väl kanske att försöka få tag på Kjell Vadfors, själv, kanske och fråga honom?  
 
Per är, hmmmmmmmmmm, vi ska se... min mormors farmors mormors farmors farfars farfars far. (puh - lät jag inte lite som i någon låt av Povel Ramel, nu? )
 
Eller rättare:
MMFM: Maria Karolina Mia Boman, f 1850 Flatenberg, Nbke, d. 1919 Morgården, Nbke  
MMFM M: Karolina Andrietta Ersdotter,1829-1893, Flatenberg, Nbke
MMFM MM: Katarina Andretta Andersdotter,1800-1858, Flatenberg, Nbke  
MMFM MMF: Anders Andersson,f 1772 Flatenberg, Nbke
MMFM MMFM: Maria Persdotter, f 1737 Flatenberg, Nbke
MMFM MMFM F:Peter (Per) Persson 1696-1769 Flatenberg, Nbke
MMFM MMFM FF: Per Andersson 1663-1698 Flatenberg, Nbke
MMFM MMFM FFF: Anders Persson,d 1668 i Flatenberg, Nbke
MMFM MMFM FFFF: Per Eriksson,ca 1580-1662 Flatenberg, Nbke  
 
För nytillkomna läsare upprepar jag alltså att MIN källa till dessa anor är Kajsa Österberg i Fagersta, som i sin tur utgått till viss del från Kjell Vadfors' forskning.Jag har alltså INTE konfirmerat uppgifterna med 100% säkerhet mot några kyrkboksuppgifter, själv, varför jag inte kan påstå att detta är helt säkert. Men jag håller på, så gott jag hinner.
 
Ska kolla under Västmanland, Ulf!
Om någon annan känns vid Bergsmans-Per, med eventuellt extraknäck som sockenskomakare så hojta görna! Eller om någon vet vilken Per det i själva verket är som pliggar skor och som av misstag har förväxlats med vår gemensamme bergsman Per, så berätta gärna det också!
 
Bästa hälsningar /