NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-02-18

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-02-18
Skrivet av: Anna-Lisa Göransson skrivet 2002-09-16, 12:59
Torsten Berglund!
Tack för ditt svar. Jag väntade faktiskt på det. Att avsaknad av fullständiga källhänvisningar är en miss är helt korrekt. Men är man tillräckligt intressad så försöker man själv kolla alla andrahandsuppgifter. Nu menar jag inte bara Vadfors, utan överhuvudtaget. Det är vad jag gör själv i alla fall. Just nu är det 1600-talets domböcker som nagelfars. Har tidigare läst igenom en del från Dalarna, där jag hittade en del uppgifter jag kände igen, från bl.a. Vadfors och någon mer, tror det var Winroth. Så tyvärr Torsten Berglund, jag håller fast vid vad jag tidigare sagt, om man använder sitt sunda förnuft för orimligheter, så tycker jag fortfarande de är
värda att använda, vilket de nu är köpta eller lånade. Det beror väl också på hur mycket man har som är intressant för en själv, och personligen har jag mycket,säkert halva min forskning berör Norrbärke-Söderbärke och Grangärde. Så jag är då glad åt mina byalängder. Så jag får väl göra som centerledaren Maud Olofsson gjorde vid ett tillfälle säga punkt slut.
Vänligen Anna-Lisa Göransson
 
 
Fortsatt diskussion kring Kjell Vadfors byalängder sker under Dalarna: Allmänt: Vadfors byalängder (http://aforum.genealogi.se/discus/messages/44/32583.html?1032231772). /Anbytarvärden