NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 augusti, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 augusti, 2011
Skrivet av: Maj-Brith Andersson skrivet 2010-06-02, 17:29
Hej igen Björn E.
Här kommer en liten förklaring till varför jag sökt efter information i Onsjö.
Jo det är så att vår lilla förening Norns Vänner skall försöka att dokumentera det mesta som hänt i Norn under 1900-talet.
Då jag aldrig varit bosatt i Norn utan det är så att min make Sven är F:i Norn och jag ändå vill dra mitt strå till stacken så blev det naturligt för mig att fråga styrelsen om dom var intrecerade av om jag skulle försöka få fram några små  miniutredningar  på folk som levat och varit bosatta i Norn under 1900-talet.
-------------------------------------------------------------
Resultatet blev att nu har jag klart med 6 Antavlor + ansedlar därtill så jag har i prinsip sökt folk från stora delar av Sveriges land allt från Västerbotten i Norr och ner i både Västmanland och in i landet mot Kopparberg!
Mycket intressant och fängslande öden många gånger.
------------------------------------------------------------
Jag vet ju inte hur mycket Du känner till om Norn !
Gå in på Norn nu  så kan du få lite reda på både historik och nutid i text och bilder!
Det är mycket värt ett besök under en vacker sommardag.
---------------------------------------------------------------
Du är välkommen men glöm inte att medtaga en liten matkorg, och beräkna att det tar nästan en hel dag att besöka det lilla bruket som en gång i tiden var Hedemoras största arbetsplats !!!
Kaffe och smörgås eller bullar ( Hembakt bröd) finns att köpa i den lilla butiken ( i dag ett museum med åldrig interiör.)
Jag får nu sluta för jag blir helt lyrisk och kan hålla på rätt länge och berötta om Norn.
---------------------------------------------------------------
Vem vet vi kanske möts i Norn under sommaren !
I så fall väl mött Hälsningar Maj-Brith i Leksand