NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 april, 2009
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2009-04-18, 19:58
Hej!
Jag behöver era hjälper om Johan Persson Rommels eller Rammels?? Han föddes 1761 i Småland men det svårt att se vad står där Öggestorp i Småland eller?? Har jag fel? Han gifte sig med Maria Jönsdotter f.1764 i Svanshals. Jag hittade ett första hfl i Kumla som gissade jag att Johan Perssons far Petter Rammels eller Rommels?? Han föddes 1724-03-25 i Småland,Öggestorp? Han gifte sig med Catharina Andersdotter f.1724 4/10 i Lekeryd. Hoppas att ni kan hjälper om Johan Perssons födelseplatsen är i Småland som kan jag ingen se vad står där trots slarvig av präst.... He he...
Johan Persson och Maria Jönsdotter fick son Johan Peter f.1801-06-11 i Kumla,Lilla Tungelunda. Kan ni tittar på genline? som första hittade jag där 1798-1803 AI:3 nr 85 i Lilla Tungelunda som bor på gård familjen Rammels eller Rommels? även finns med Johan Persson f.1761 födelseort? Måste vara hans föräldrar redan döda 1799?
 
Sen andra genline som är 1803-1807 AI:4 nr 137 Tungelunda då bara fanns Johan Persson f.1761 står där Småland då gissade jag Öggestorp eller andra namnen?
Hans hustru Maria Jönsdotter f.1764 i Svanshals och hans son Johan Peter f.1801 i Kumla.
 
Jag har tittade på genline och undrar över det var platsen om Småland Öggestorp eller?
Jag hopppas att någon kan tittar på och hjälper till att ledtråd om honom!
Hoppas att ni kan hjälper mig att var föddes Johan Persson i Småland men var ligger?
Efternamn är Rammels eller Rommels som nyfiken jag efter det!
 
Med vänliga hälsningar
Andreas