NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 april, 2009
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2009-03-27, 19:13
Hej!
Jag letar efter en person som heter Carl Alfred Johansson(Jonsson) föddes 1835-09-09 i Kumla,Tungelunda står i födelsebok på kyrkböcker i Genline. Jag hittar honom men hittar ingen alls om Tungelunda i gården på Genline i Kumla? Var hittar jag i Tungelunda? Tungelunda tillhör i Sjötuna på Kumla,Genline? Han föddes i Tungelunda står i födelsebok och hans far heter Jonas Jansson och mor Stina Maja Persdotter. Han föddes 1835-09-09 och hittar jag honom i Sjötuna 1856-1860 AI:10 i Genline på Kumla,Östergötland. Det blev stopp bara 1856-1860 som hittar jag honom men hittar ingen honom före årtalet och lite bakåt tiden.... Bara vet jag att hans föräldrar heter. Jag vet ingen mera vad hans syskon och födelseåret.
 
Hoppas att någon som kan hjälper mig attb hittar hans föräldrar? Jag försökte letade efter honom och hans föräldrar.... Jag vet inte hur ska jag göra att hittar honom och hans föräldrar. Det är stopp nu! Jag hoppas att någon som expert på att hittar honom med lite bakåt tiden?Jag är nyfiken på Tungelunda som är liten gård eller tillhör Gårdlösa?
Kan ni tittar på Carl Alfred Johanssons födelsebok och lite spåren på före 1856-1860?
 
Hör av er någon som kan tittar på hans födelsebok och kyrkböcker så kan jag gå vidare med hans släktforskning
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom