NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 september, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 september, 2010
Skrivet av: Ann-Mari Carlsson skrivet 2008-10-19, 13:59
Hej Lillemor
Tyvärr - det är bara att konstatera att Carl Gustaf Landqvist inte finns i födelseboken för Krokek år 1815 eller närliggande år.
Jag har försökt att följa honom bakåt efter att sonen Carl August föddes i Fyrby, Östra Eneby. Makarna gifte sig 24/10 1841 i Kvillinge (C1:5 sid 69). Carl Gustaf var då dräng i Östra Stenby. Så här ser hans flyttschema ut så långt jag kunde följa honom:
I mars 1841 flyttar han från Kvillinge till Hinnerstad i Östra Stenby (Inflyttningslängd Ö Stenby B1:2 sid 113). Senare samma år flyttar han till Rotenberg i samma socken, dit också den nyblivna hustrun kommer i oktober 1841 (Husförhörslängd Ö Stenby A1:12 sid 6).  
Problemet är att jag inte kan finna honom i utflyttningslängden för Kvillinge 1841, därmed är det också svårt att hitta varifrån i Kvillinge han flyttade. Texten i inflyttningslängden för Ö Stenby är väldigt suddig, men jag kan inte få det inte till annat än att han kommer från Kvillinge socken. Det verkar som det är en Brukare Peter Persson som flyttar med fru och barn samt dräng (Carl Gustaf) och piga!
Mvh  
Ann-Mari
 
Detta inlägg flyttades den 8 mars 2009 från Östra Eneby.
Magnus Hjärtström, moderator