NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 augusti, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 augusti, 2010
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2009-04-06, 17:17
Hej!
Jag söker två paret som heter Eric Hellgren f.1704 i Harstad och död 1771-01-17 i Harstad Walsberg eller Valsberg? hans hustru som heter Maria Malmgren f.1694 i Harstad och död 1769-04-03 i Harstad,Walsberg? De fick son Eric Ericsson f.1733-04-08 i Ekeby,Bäck och död 1808-05-01 i Kumla,Östergötland.Jag är mycket nyfiken över Eric Hellgren och Maria Malmgren eftersom hittade jag att Eric Ericsson har varit arbetade hos baron Gabriel Ribbing i Boxholm om det stämmer?? Jag blev förvånad att Eric Hellgren och Maria Malmgren som var kammarjungfru och var han kock hos adelfamiljen i Boxholm om det stämmer eftersom fick vi höra om släkthistoria...
 
 
 
 Någon finns att släkt Hellgren till Eric och släkt Malmgren till Maria som lite bakåt tiden? Marias föräldrar vet jag ingen alls om detta och även Eric Hellgrens föräldrar??? Jag är intresserad av efternamn Hellgren och Malmgren men det kanske finns möjligt att syskonen Hellgren till Eric eller Maria Malmgrens syskonen som bodde kvar i Harstad?
Valsberg eller Walsberg är bokstäver rätt?? Jag försökte letade efter kyrkböcker men blev lite osäkert på ort Wals eller Valsberg?
 
 
Mvh
Andreas