NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-04-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-04-10
Skrivet av: Victoria Lundström skrivet 2003-02-24, 10:01
Hej Peranders!
 
Jag har kollat mina anteckningar hemma för jag hade en liten klocka som pinglade i huvudet angående den andra Lisa Eriksdotter. Nu har jag bekräftat att det är som jag trodde; hon är helt enkelt syster till vår ana och dör tidigt. Erik Hansson och Maja Olofsdotter bor i Hulö de första åren där de får sina tre första barn: Magnus 1780, Ingeborg 1782 och Elisabeth 1785. Sedan flyttar de till Lervik och snart efter vår Lisas födsel dör modern Maja och Erik gifter senare om sig med Anna Nilsdotter från Hosum.  
 
Jag ska gå igenom de uppgifter jag har hemma, det är inte så väldigt mycket på den här grenen men lite ska jag nog ha.  
 
Magnus Hansson har jag inte heller hittat i födelseboken i Ringarum men jag är ganska säker på att jag har hittat hans familj. Han bor i Fifalla med Hans Månsson f 1748 död 1797 och Brita Östensdotter f 176x. Jag har en känsla av att han har stått som bror till något eller några av deras barn senare i tiden men kommer inte riktigt ihåg var just nu.  
 
Det vore jättkul om du kunde skicka mig den info du har om Magnus Hansson och Lisa Eriksdotter, jag har inte så mycket på barnen förutom min egen ana Sven Peter Månsson.  
 
victoria