NULL Skriv ut sidan - Grebo

Anbytarforum

Titel: Grebo
Skrivet av: Johanna Andersson skrivet 2015-02-03, 22:20
Hejsan. Jag har för ett tag sedan börjat att släktforska och funnit att många har bott i grebo. många i hedingstorp (sjöberga) de flesta med efternamnet Andersson. Jag undrar lite om någon vet vart man kan hitta ngn fakta om dem? lr info o bilder på stället de bodde på. vet att( Carl Gustaf Andersson f 1868 i sjöberga avled 31 aug 1941 i grebo dock inte hittat vart lr dödbok )var slaktare i klint hade bla sonen Ernst Gustaf Hugo Andersson f.13 sep 1900 i torpet st klint. Karl Gustafs far hette (skomakare)Anders Johan Andersson f. 6 jul 1840 ubbetorp ö.harg avled 26 aug 1924 sjöberga) Anders far hette Anders Nilsson f.1840 i st greby vikingstad 29 aug 1902 tog självmord(avskuren luftstrupe) då boende i sandängen björntorp grebo. i dödsboken står det meddelande från kgt majts befallnings hav den 6/902. går det finna ngt om denna händelse? har försökt att söka på nätet men hittar inget om den . Tänkte om ngn visste om ngn bra sida med ngn information lr bilder som man kan hitta någon fakta om dem på. Kanske inte finns men tänkte att jag frågar ni verkar så duktiga här inne på sidan.