NULL Skriv ut sidan - Mora

Anbytarforum

Titel: Mora
Skrivet av: Bengt Silverin skrivet 2015-04-24, 10:15
Torbjörn, Kristina och Per - tack för era inlägg!  

Ja Torsten, jag hoppas verkligen få råd med ett abonnemang på kyrkböckerna någon gång och bli en riktigt släktforskare. Att ta sig till ett bibliotek när man bor ute på landsbygden och har flera mil till närmaste bibliotek och en buss som bara går ett par gånger på morgonen och ett par gånger på eftermiddag/tidig kväll underlättar inte heller precis släktforskandet. Men eftersom mitt intresse är stort får jag efter bästa förmåga och förstånd utnyttja de möjligheter som finns. Bl.a. finns, förutom vänliga människor, skrivna böcker/släktkrönikor (gamla som nya) etc. etc. i otal och kan via dator inlånas från vanliga bibliotek och universitetsbibliotek och hämtas av mina barnbarn.

Kristina, helt rätt! Har försökt att ge bl.a. genom att dela skolkortet här ovan!

Per, ja han måste ha rört till det.Han sammanställde detta långt innan datorernas tid. Vilka källor han hade till den prydliga uppställning han gjort har jag inte - annat än att det rörde sig om hans egna anor i rakt nedstigande led!  

Ha en bra dag allesammans
                            Bengt