NULL Skriv ut sidan - Ekebyborna

Anbytarforum

Titel: Ekebyborna
Skrivet av: Mats Svensson skrivet 2015-05-14, 08:14
Hej Mats  
 
Jag har Lars Torkelsson och Ragnhild Holstensdotter som raka släktingar men jag har inte kommit lika långt som du vad gäller deras rötter.  
 
 Jag har läst dina tre inlägg ovan men det blir lite för mycket fakta på en gång. Om vi tar det sista inlägget först där du nämner Arvids dotter i Åsmestad-Birgitta. Vem är Arvid och vem är han gift med? Arvid kanske var gift med din ana Ingeborg Holstensdotter?  
 
 Jag hittar en Arvid i Åsmestad som gifter sig med Kerstin Anundsdotter i Österstad 1671 i Ekebyborna sn. Om det sista stämmer; Vem av Arvid eller Kerstin är släkt med syskonen Lars och Ragnhild?  
 
 Jag tittade i mtl för Kristberg sn 1674 och Stråken. Där finns som du säkert sett Holsten Jonsson med hustru och några rader längre ner Lars Holstensson med hustru, visserligen för Högby men det tillhörde säker Stråken.  
 
 Du är säkert på rätt spår. Det är bara att gå igenom alla mtl fram till 1680-talet och se om det bekräftas några barn från Holsten och Ingeborg. Holsten och Ingeborg är gifta 1658 enl. mtl.  
 
/Mats