NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 januari, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 januari, 2010
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2009-04-11, 20:17
Tusen tack Kristina som du gav till mig att otroligt många information om Anna Maria Norells familjen även efternamn Norell. Det är lite krångligt men försöker jag tittar på igen och om uppfattar jag rätt att Anna Maria gifte sig med första man efternamn är Uhr? Anna Maria fick sonen som heter Johan Magnus och gifte han sig med Eva Elisabet Wetterdahl? Om uppfattar jag om släktskapet ser ut som generationer? Anna Marias barnbarn som är Johan Fredrik? Vad heter hennes man första tidigare äktenskapet Uhr?
 
Roligt att få veta om Norell och Uhr som Anna Maria gifte sig med två männen. Anna Marias två barnen som är Johan Uhr och Brita Stina Uhr? Om det blir rätt allt som förstår jag vad ser ut släktled och Brita Stinas fyra barnen som barnbarn till Anna Maria?Tockerström eller Tockerstrand! Det är roligt att få veta om Anna Marias flera barnbarn och jätteroligt att veta om arbetade han som Kakelsugnsmakare!!!
 
Tack så mycket att fick jag av dig Olle info om Hans Norell som ledtråd i Ekeby och föddes 1713.Bra att gav du till mig ledtrådet och nu är det pusselbitar!!! Jag skriver nu med släktgrenar och kopplar lite allt även väntar på svar från Kristina om det är rätt släktskapet Uhr så det blir rätt släktgenerationer till Anna Marias första tidigare äktenskapet Uhr och andra äktenskapet med Norell!!!
 
Tack!!!
 
Mvh
Andreas