NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 november, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 november, 2010
Skrivet av: Björn Sonesson skrivet 2010-11-08, 19:25
Hej Christina.  
 
Nej tyvärr inte. Men jag har uppgift från fotopärmen om att Oskar Edelcrona (fick sitt namn efter kungligt tillstånd) flesta fotografier togs mellan år 1920 och början av 1930-talet. Och flickan Rut är ju liten. Så Joram måste ha varit i livet senast under 1920-talet eller vart fall senast på 1910-talet.  
 
Författaren av artikeln har troligen dött också, död 1986. Det finns bara en Ingri Gustaf/Gustav Nilsson i Sveriges dödbok 1901-2009. Högst troligt att det är samma person.  
 
Kanske Äppelbo hembygdsförening vet något?  
 
Det finns ju tre pärmar om Västra Fors och två pärmar om Östra Fors som två bycirklar jobbat med. Det kanske står något om dem där? Det är ganska många sidor att gå igenom.  
 
Jag har för mig som jag skrev förut, att jag sett familjen Johansson på nåt annat foto och då med Joram på bild, men tyvärr kommer jag inte ihåg var nånstans.  
 
PS Kommer ihåg att en Ärtbergs Kalle spelman var ganska känd, men det är inte samma person som du söker efter? Finns minnesmärke över honom vid Tyngsjö kyrka tillsammans med spelman Lejsme Per Larssons. DS
 
mvh Björn