NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 september, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 september, 2007
Skrivet av: annie fjärem skrivet 2007-09-14, 20:52
Jag har råkat på en nötknäckare, Har en Anna Beata Jansson f,23/9 1853 i Högsrum den källa är från Stadsarkivet databas Stockholm.
Enligt födelseb. finns hon inte under detta datum, däremot föds 7/5 1853 en flicka på gården Högsrum nr.5 i Högsrum försam. Hon döps till Anna Beata. Hon var dotter yill Ihysesmannen Johan Mangnus Mangnusson f. 6/7 1816 i Köping d. 13/4 1872 och hustru var Maria Andersdotter f. 7/4 1821 i Högsrum. År 1854 är familjen antecknad såsom inflyttad till Gärdlösa.
Anna Beata skriven hos sin mor till 3/9 1875 då hon enligt marginalen flyttar till Stockholm.
Källa: Landsarkivet i Vadstena husförhörslängden för åren 1851-1883.
Skulle nu villa veta mera om Anna Beata om det kan antas att det är henne från födelseboken jag ska rätta mig efter, men var har hennes Janson kommit i från enligt databas framgår att hennes far är Kapten Jansson från Abbanstorp mor finns inga uppgifter på där, Hon gifte sig i Stockholm med Carl Hugo Holmgren sen vet jag resten. känner någon till detta ? sitter fast. för jag finner ingen Janson i Abbamstorp heller.