NULL Skriv ut sidan - Böda

Anbytarforum

Titel: Böda
Skrivet av: Tommy Petersson skrivet 2013-01-18, 12:56
Tommy Petersson lördagen 01 december 2012 - 17:47:Jag har i en hfl från Bocketorp, Böda, familjen Hultin. Fadern Nils Hultinm f 21 JUL 1752 i Solberga, Köping och modern Catharina Maria/Cajsa Maja Lindström f 1 MAY 1765 i Lilla Horn, Persnäs. Barn Stina Lisa, Maria Soffia, Hedvig Katharina, Ulrica Magdalena och Sven Aron.
 
På annat ställe har jag hittat (obekräftade) uppgifter om en Christina Elisabeth Hultin, f 8 MAR 1787 som är gift med en Magnus Ahlbecker f 26 APR 1784 i Alfvara, Böda. Barn Erik Anton, Hedvig Sophia, Johan Magnus och Nils Gustaf.
 
Tror ni min Stina Lisa och Christina Elisabeth kan vara samma person?
 
Jag har bekräftat att min Stina Lisa Hultin och Christina Elisabeth Hultin är samma person, dock är 8 mars säkert taget från en felaktig hfl men jag hittade hennes födelsenotis från 8 april. Åtminstone första barnet Erik Anton är född oäkta (26 maj 1811), men fadern är Magnus Ahlbeck/Ahlbecker. Någon vigselnotis för dem hittar jag däremot inte.
 
26 april 1784 *kan* stämma för Magnus Ahlbecker, om han har bytt namn från Magnus Persson till Ahlbecker. Något som stödjer detta kan jag inte hitta.
 
Uppgifterna jag fått om barnen Johan Magnus och Nils Gustaf stämmer, födda 25 maj 1822 resp. 12 apr 1824 - men Hedvig Sophia ska vara född 14 jun 1813 och jag har sökt igenom många år utan att hitta henne eller något barn med annat namn för Magnus och Stina Elisabeth...
 
 
Någon som kan hitta mer uppgifter om familjen, speciellt då Magnus och Hedvig Sophia?