NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 april, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 april, 2007
Skrivet av: Birgitta Ohlsson skrivet 2004-09-03, 21:34
Hej Victor
 
Kul att hitta en släkting med samma anor. Ok, då har jag fel uppgifter när det gäller Nils dödsdatum, jag hade missat att anteckna vart jag fått uppgifterna ifrån men är tacksam för att jag nu fått rätt uppgifter. Stämmer uppgifterna om Nils födelseår?  
 
Vore jättekul att få höra vad du kan hitta i bouppteckningen om du får tag i den. Jag har fått tag i en CD med alla födda/döda/vigda från samtliga församlingar på Öland av K-A Björklund och hittade uppgifterna om Nils Svenssons dotter Anna som född 1735-12-25 och dog 1736-02-23 och att hon skulle blivit endast 8 veckor gammal. Såg nu att du hade ett annat datum när hon dog men hon kanske dog den 13/3 och begravdes den 23/2 eller är det fråga om en felläsning.
 
Låter som en intressant tanketeori. Tror du att Anna och Maria också kan ha varit födda Torslunda? Frågan är om det är någon id? att låna hem födelsekorten över Torslunda eftersom det endast verkar finnas spridda år mellan 1681 - 1738 och husförhörslängderna inte börjar förrän 1800. Däremot skall jag vid tillfälle beställa korten över Algutsrum.
 
Mvh
 
Birgitta