NULL Skriv ut sidan - Båtsman Karl Kamel Gustafsson

Anbytarforum

Titel: Båtsman Karl Kamel Gustafsson
Skrivet av: Mari Molin skrivet 2010-03-30, 18:26
Hej Carl och Rolf,
Rolf - jag har lite svårt att läsa din skrift. Jag ser många konstiga tecken, men det kanske är en inställning som jag har hos mig? Det jag kan utläsa är Karl Kamel f 1771 Vadstena d 1829 g m Kristina Henriksdotter f 1770 i Nätra - och ja, det är precis han jag eftersöker.
 
Carl - Uppgiften att han är född i Vadstena har jag dels fått från Själevads-CD och dels via boken Båtsmännen i Själevad, Ö-vik, Mo, Björna av Knut Linderson. Där under rote 118:1 står det att han är född 1771 i Vadstena. Eftersom jag inte hittade något mer så gjordes en eftersökning via Landsarkivet i Vadstena för att få fram fler uppgifter om honom och svaret som kom därifrån såg ut så här; (https://forum.rotter.se/discus/messages/44/257711.jpg)
 
Jag blir lite förvånad över att det finns en Karl som du skriver om men som inte Landsarkivet i Vadstena fick fram. Är det skillnader när man söker via Landsarkivet? Det jag kan se är att svaret från Landsarkivet är att de har sökt i Kyrkoarkiv för Vadstena - skiljer det sig mot Vadstena Landsförsamling kanske?
 
jag får göra en sökning i husförhörslängden också så får jag se om och när och hur länge han levde.  
Tack för din/er hjälp!
Mvh
Mari