NULL Skriv ut sidan - Lima

Anbytarforum

Titel: Lima
Skrivet av: Monika Öhrn skrivet 2015-02-16, 18:55
Vi är typ överens, men pappa till Lars Larsson född 1682 har jag antecknat vara född 1637 utifrån dödsnotisen där det påstås att han är 70 år när han dör. Det ser kladdigt ut och lite ändrat så det kan vara så att han egentligen föddes 10 år tidigare. Gunnar Trond har säkert kollat det så jag får kolla upp det också. Jag hittar dock min Lars Larsson f 1682 i Ofors, men du kanske skrev fel när du skrev flyttat till Heden
 
Jag har Halses som namn på ättlingar till min Jakob Larsson född 1691. När jag nu tittar närmare så skulle det faktiskt kunna vara så att Jakob f 1691 och Lars Larsson f 1682 har samma far dvs Lars Larsson f 1637 eller 1646, men olika mödrar? Slutet av Lima AI 1 är väldigt kladdig då flera familjer förekommer vid flera tillfällen på olika sidor. Nu ser jag att Lars Larsson f 1682 bor med fru och bror Jakob Larsson med fru i Lima AI 1. Jag har tolkat bilden lite galet och trott att det var en familj. Jag har alltså en Marit Olsdotter för mycket i mina anteckningar då jag förmodat att Jakob Larssons mor heter Marit Olsdotter, vilket är felaktigt.  
 
Tror jag fått koll på det nu! Ska bara kolla födelseboken också.