NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 april, 2009
Skrivet av: Anders Eliasson skrivet 2008-09-12, 22:54
Kajsa Lisas syster Anna Maja Maria finns i folkräkningen 1890 (Ragunda) under namnet Lodin.
Att Kajsa Lisa var nöddöpt var en nyhet för mej.
Familjen flyttade från Torpshammar,till Långsele 1844-10-26 och då levde Kajsa Lisa. Hon bör ha varit ca 9 månader vid flytten.Förhoppningsvis går hon att hitta i en dödsbok i Långsele.1890 finns bara Katrina Margareta Lodin född 1844 i Styrnäs och som sedan flyttade in till Långsele.Flytten till Långsele,födelseåret och Lodin har nog lett mej in på fel spår.Tur att det finns vakna och kunniga forumdeltagare!Ett rimligt antagande är att Kajsa Lisa borde ha avlidit eller flyttat från socknen mellan ca 1845 och 1890 enl slutsatser ur våra diskussioner.
 
Min relation med Christoffer Lodén är att hans dotter Stina Fredrika (Erika) Lodén f 1847-10-27 (Forse bruk,Långsele)var gift med min farfarsfar Anders August Eliasson f 1854-04-08 (Tängsta,Resele).De fick en son ,min farfar,Oskar Eliasson f 1876-02-25 (Flo,Långsele) som var en intressant person med ett mycket brokigt levnadsförlopp.Oskars son var Karl Johan Eliasson f 1904-07-25 (Flo,Långsele).Han var min far,själv är jag Anders Eliasson f 1946-05-20 (Örnsköldsvik) och som har två söner,Jon f 1978 (Luleå) och Ola f 1985 (Luleå).
Mitt släktprogram innehåller ca 26 000 personer.Christoffer Lodéns efterlevande håller jag på att försöka spåra men det tycks vara svårt.De har inte lämnat några spår efter sej varken i Långsele eller Forse bruk,mycket märkligt!
 
Tack alla ni som jag har fått bolla denna fråga med.
Dimmorna kanske skingras efter många timmar ytterligare hoppas jag
Anders i Luleå fd Långselebo.