NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22
Skrivet av: Kerstin Farm skrivet 2005-11-20, 21:07
Hej igen
 
Ett förtydligande krävs för att jag skall känna mig nöjd med denna diskussion. Jag har själv forskat fram flera grenar i Nordmaling ned till slutet av 1600 talet med hjälp av mikrokort hyrda och ägda.  
 
1998 skickade jag en GEDCOM med mina Nordmalingsanor till SEJ som var snäll och kontrollerade den åt mig. Enligt honom fanns inga fel i minst sju generationer bakåt.  
 
Efter det fick jag hjälp med en gren som jag hade stopp på av SEJ. Det var Maria Margareta Jakobsdotters  f 1790 anor.
 
Jag vill poängtera att jag inte laddat ner några familjer från Kråken. Jag använder Reunion som man kör på Mac vilket inte Anarkiv klarar.  Uppgifter från Kråken som jag kompletterat min forskning med är registrerade och kontrollerade i de allra flesta fall mot Nordmalings mikrokort.  
 
Jag tycker att det är viktigt att poängtera att Nordmaling har många forskare som bidragit till både min databas och andras.
 
Av mina 80 000 personer är endast 2517 bördiga från Nordmaling och 485 av dem ligger på min hemsida.  
 
Mina 80 000 personer från hela Sverige är både registrerade och importerade från en mängd forskare i både Sverige, USA och Finland. Om man trycker på rubrik Källor på min hemsida syns vilka som är använda för de 4000 personer som jag och min man stammar från.  
 
Jag har hjälpt många som sett min hemsida för att jag vill ge tillbaka lite av det andra har gett mig.  
 
Jag vill gärna ha kontakt med forskare som upptäcker felaktiga uppgifter.  Eftersom jag har abonnemang på GENLINE är det ganska lätt att kontrollera mot originalkällor och att hjälpa andra med uppgifter.
 
Hälsningar
 
Kerstin Farm