NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-22
Skrivet av: Sven-Erik Johansson skrivet 2005-11-18, 12:15
Hejsan Lars
 
Det finns flera vägar att gå för att hitta dessa 15 Brita Israelsdotter
Beroende på tillvägagångssättet och innovationsförmåga är det mer eller mindre arbete för dem som inte vill gå till orginalkällorna.
Du kan vara 100% säker på att det jag påstår på anbytarforum har full täckning på min hemsida www.sikhallan.com och i databas Kråken.
Det är hela tiden en balans mellan den information som är lättåtkomlig på www.sikhallan.com  och den info man måste vara lite mera kunnig för att komma åt på sikhallan eller där man måste kontakta mig för att komma vidare.
Det är också en balans mellan de som vill utnyttja andra (se tidigare inlägg) eller som vill ha allt serverat på silverfat och de som ser ett visst värde i det många gör i det tysta inklusive då databas Kråken.
Du skall betänka att detta är mellan Norrlands största helt sammanhängande databas på 167.000 personer med ett minimum av dubletter och där www.sikhallan.com bara är ett smakprov.
En av flera möjliga framkomstvägar att hitta Brita Israelsdotter är Googles och sökning på tex www.sikhallan.com Brita Israelsdotter född i Nordmaling  
Det enklaste, minst tidskrävande och säkraste sättet är att kontakta mig på sikhallan@stallhagen.se
Här besvarar jag omgående alla enkla frågor och kan dessutom hjälpa till med lösningar för det som ligger utanför de 5 kärnsocknarna Nodmaling, Grundsunda, Bjurholm, Gideå och Trehörningsjö.
Lycka till med din släktsökning.
 
Jag kommer inom kort att göra all redan befintlig information på www.sikhallan.com lättare att komma åt för den mindre avancerade.
Uppläggningen på Umeå lands är kanske ett smakprov hur jag kommer att göra.
Men ett visst arbete måste den släktsökande trots allt göra själv om han inte vill köpa hela informationen.
 
MVH
Sven-Erik Johansson