NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2011
Skrivet av: Elizabeth Johansson skrivet 2011-02-15, 13:24
Hej Roland och Per!
Ett stort TACK till er båda för de arbete ni har gjort med att finna föräldrarna till Magdalena Norberg f.1752 i Gävle. Intressant med Magdalenas BOU från Södrafälls Wiken Nordingrå. Bodde hon där då hon avled? Men varför finns hon då med i Dödboken i Gävle och inte i Nordingrå?  
 
Roland; Du nämnde om att hennes BOU var på 12 sidor, framgår det där hur gammal hon var när hon avled? I DB skrev prästen att hon var 39år när hon avled den 1789-05-18 i Gefle. Isåfall borde hon vara född 1750. Jag har plöjt igenom alla FB i Gefle från det att Magdalena Griis gifte sig med Olof Norberg år 1743 till sista barnet föds år 1760 och har inte funnit dottern Magdalenas födelsebok, kan prästen glömt att notera hennes födsel eller så är Magdalena född någon annanstans. Men nu har vi iallafall hennes föräldrar och kan gå vidare tack vare den BOU du hittade. Jag har bara tillgång till Genline och där kan man inte se några BOU, så om du kan kontrollera om det finns noterat hur gammal hon var vore jag tacksam. Jag härstammar från Magdalena Norbergs dotter Brita Caijsa, vem har du som ana? Roland du får gärna höra av dig till min mailadress.
 
På återhörande! Mvh/Elizabeth