NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 mars, 2009
Skrivet av: Anders Eliasson skrivet 2009-03-31, 11:17
Hmm......min erfarenhet av detta forum är att alla är hjälpsamma och villiga att lösa problem och frågeställningar. Personligen har jag fått mycket hjälp där mina kunskaper och källor inte har räckt till, i den mån jag kan bidra till andra kommer jag alltid att göra det och med glädje.
Såg på något ställe att någon raljerade över att en del fick gratisforskning, tydligen underförstått att andra skulle forska åt dom. Jag har aldrig sett eller uppfattat att någon skulle vilja ha gratisforskning på detta forum. Alla är enligt min erfarenhet mycket hjälpsamma och positiva i kontakterna.
Chris,
har du möjlighet att hjälpa mej med min farfarsfars fängelsevistelse är jag mycket tacksam.
Min brottslige anfader är Anders August Eliasson f 1854-04-08 i Tängsta,Resele.Som jag nämnde ovan dömdes han 30 dec 1876 vid Sollefteå Häradsrätt och överfördes direkt därifrån till Länsfängelset för att avtjäna straffet på 1 år. Sökte på nätet efter tidningen Härnösandsposten men inte funnit något ännu. Sökandet går dock oförtrutet vidare.
 
Solen skiner från en klarblå himmel i Luleå
Anders