NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-07-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-07-31
Skrivet av: Anita Berglund Eriksson skrivet 2000-07-27, 17:41
Tack Göran för dessa uppgifter.
 
Jag har en ganska bra antavla bakåt på både Göran Jonsson-Nygren och Karin Mathsdotter (Göran härstammar från släkten Wikström från Tåsjö) och Karins rötter i Dalarna har jag också ganska bra koll på.  
 
Men det är just familjen Göran och Karin Jonsson-Nygren och deras barn som jag vet så väldigt lite om. Jag tänkte att eftersom dessa inte levde alltför långt tillbaka i tiden, så kanske någon (kanske du?) vet lite mer om dem. Hade dom flera barn? Födelsedatum och dödsår på dem?
 
Jag har varit till Öhn där de bodde och stugan de bodde i är visst fortfarande i familjens ägo. Hör detta till Lillsele? Jag känner inte till Lillsele men har hört talas om platsen. (Jag är f.ö.fortfarande intresserad av boken om Lillsele...)
 
Känner du till om det finns kort av Göran och Anna? Tyvärr har jag inte hunnit kolla i fotosamlingen på Hembygdsgården i år. Jag har ju förut gjort flera fynd där som glatt mig mycket, kanske finns även Göran och Karin där?
 
Jag tar tacksamt emot allt som kan vara av intresse när det gäller denna familj och deras barn. Tack!
 
Mvh Anita