NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 1999-12-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 1999-12-06
Skrivet av: Uffe Erlandson skrivet 1999-07-15, 11:15
Jöns Jönsson Wikström 1737 - 1802
 
Till Marianne:
 
Karl Erik Ströms efterlämnade papper finns på Hembyggdsgården i Hoting, och de försöker färdigställa de böcker om byarna som KES inte hann, i den mån de har tid och råd. Ett antal är färdiga, och säljs där till \självkostnadspris´. Det går också utmärkt att sitta där och forska i hans papper.
 
JJW är min mm mm ff f. och ledet är via son nummer 5 - Johannes /Jon/ i JJW's första äktenskap med Christina Oldberg. Anders Jönsson Wikström far är bror till mm mm f, Johan Johanson Bolin, så Din man är ganska nära släkt med mig. För övrigt låter Ditt namn bekant. Undrar om Du inte känner min mor Doris, född Sandström i Tåsjö, numera bosatt i Avesta. Eller också blandar jag ihop namnet med kompositören till Vid Tåsjöns Stränder...
 
Är Du intresserad av hela släktkedjan från mig till JJW så finns den på min hemsida, samt en länk till en annan JJW-forskare, som har massor av JJW's ättlingar utlagda på nätet. Jag tar gärna emot kompletterig från Dig om Din mans träd bakåt till skomakaren
 
Till Erik (och andra)
 
fader Ol. Nilsson               1778  
moder Lisa Danielsdotter        1771  
 
i utredningen om Märta Lif ovan, kommer tydligen från Åkersbränna i Junsele, men någon notering om att de är föräldrar till Johan Lif saknas i böckerna Se även under Jämtland:Efterlysningar:Födda i Ström
 
//Uffe