NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-01

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-01
Skrivet av: Uffe Erlandson skrivet 2001-08-18, 12:48
Hej Anita.
 
Nej tyvärr har jag inte fått det mailet, eftersom de stängde ner alla internetuppkopling från jobbet p.g.a. Code Red vid just den tiden, och i samband med det var det några dagars mail som inte kom fram utan hamnade någonstans ute i Cyberrymden. Men jag har följt inläggen om han som kanske hette Ahlgren ett tag, och var son till Rustmästaren i hans andra gifte.
 
Men eftersom jag inte har följt Elias barn framåt i tiden, mer än just Jöns 1812-1876 som leder till Din farmor, så skulle det antagligen vara en hel del nytt för mig. Så Du får gärna skicka dem på nytt.
 
Släkten Wikström som finns på mina sidor, finns egentligen på en annan Wikströmmares sidor, och bara länkas till från mig. Det är han som forskat fram väldigt mycket om den grenen, mestadels från Karl Erik Ströms efterlämnade papper på Valågården i Hoting. Äras den som äras bör.
 
Nästa år - 2 september - är det 200 år sedan vår anfader Jöns Jönsson Wikström dog av halsböld. Kanske det vore läge att alla (ca 1000?) ättlingar samlades i Rotnäset då? Men å andra sidan skulle väl en sådan grej ha påbörjats för flera år sedan, om det skulle ha varit genomförbart.