NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 april, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 april, 2011
Skrivet av: Annika Fagerquist skrivet 2011-01-07, 11:22
Hej. Jag kastar ut en krok och hoppas på napp! Det allra minsta lilla napp vore tacksamt. Jag har i över 10 års tid sökt efter en Helge Reinhold Johansson. Nu har jag scannat från www.slaktdata.org och försöker följa alla Helge Reinhold jag kan finna.  
 
En person med det namnet är född i Bjärtrå 1913 08 31. Det är den Helge R som verkar mest trolig av alla jag funnit (ett 15-tal)  
 
Jag har knappa upplysningar om honom. Inte desto mindre är han en viktig person i min släktforskning och att hitta rätt man skulle vara fantastiskt.  
 
Det jag vet är att denne Helge vistades i Leksandstrakten under en tid, åtminstone fram till 1950-1951. Därefter flyttade han mot Värmlandshållet (Filipstad) Han jobbade på gårdar och i skogen i området kring Leksan, Insjön, Rexbo kanske. En period vistades han i Uppsala.  
 
Ryktet säger att han var stor och stark. Också att hans far kallades för Björn-Johansson eller något liknande. Man tror sig veta att han kom från Norrland. Kanske Ångermanland, kanske Jämtland. Bjärtrå verkar kunna stämma väldigt väl.  
 
Kan någon ge mig vidare ledtrådar om den Helge Reinhold Johansson som var från Bjärtrå. Vad hände med honom? Vem var han?  
 
Det vore otroligt roligt om någon visste något litet, eller kanske stort!  
 
Med vänliga hälsningar  
Annika Fagerquist