NULL Skriv ut sidan - Anundsjö

Anbytarforum

Titel: Anundsjö
Skrivet av: Katrin Lundstedt-Enkel skrivet 2015-09-23, 11:28
Kristina! Jag trodde jag skrev under läshjälp men ser att jag skrivit under okända socknar. Fel av mig! Hoppas moderator kan flytta frågorna.  
 
Tack för din hjälp! Jag tyckte också att min Karin inte var samma tjej som Chierstin som står den 20 juli. Undrans när min Karin då föddes? Min Karin står angiven som född 1715-07-20 i Norrböle Anundsjö överallt. Jag har som vana att försöka hitta orginalkyrkoboksinskrivningen (och är ganska förvånad över hur mycket som inte stämmer efter kontroll).  
 
Så nu gäller det för mig att hitta rätt Karin. Med pappa Per Persson (kronobåtsman Sagtmodig om det stämmer) med mamman Segrid Svensdotter (vigda 1703). Per Perssons dödsnotis (död 1758-02-04) anger att han och Segrid fick 9 barn, (och efter Segrids död var han gift tre ggr till) så jag är liiite fundersam över varför Karin med syskon inte finns inskrivna hos fler släktforskare på nätet. Jag har bara funnit dottern Karin Persdotter på nätet (och som alltså inte är född i Norrböle, Anundsjö 1715-07-20). Någon som vet när Karin föddes?
 
Vänligen!
Katrin