NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 oktober, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 oktober, 2015
Skrivet av: Ylva Ternby skrivet 2015-09-10, 10:39
Hej Christina,
Grangärde och Ludvika har tydligen hängt ihop. Familjen finns även i Grangärde AI:10c s 26. (och informationen där har jag kunnat se att Johan först flyttar till Norrbärke och där har jag hittat att han flyttar vidare till Söderbärke men sedan upphör spåren, möjligen flyttar han tillbaka till föräldrarna). Nu är det inte sönerna Johan och Per Otto som är mitt primära intresse utan vart föräldrarna tar vägen när de flyttar därifrån och min förhoppning var att hitta dem bakvägen, dvs när jag nu hittat när och var dessa söner dör, via boupptecknningar och dödböcker, kunna backa i husförhörslängderna och hitta tillbaka till föräldrarna som ju nämns i Johans bouppteckning. Min gissning är att de bor i eller i närheten av Västerås.  Finns där något som heter Hoffsta eller liknande och var hittar jag i så fall det?  
 
Har inte riktigt begripit mig på husförhörslängderna i Västerås och vet inte hur jag ska leta efter personerna där.  
 
 
Det är sonen Anders som är min MM MF F och honom har jag full koll på. Han blir koldräng och sedan smed i Ramsbergs socken och därefter i Fellingsbro socken där han avlider.  
 
Med vänlig hälsning
Ylva