NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 16 juni, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 16 juni, 2008
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2008-06-15, 18:48
Hej Folke.
 
Tack för uppgifterna om föräldrarna till Erik Bengtsson. Jag hade ingen aning om dom. Mitt släktträd slutar med Erik Bengtsson.
Då har vi samma anor och vi är släkt på långt håll. Bengt Bengtsson är min ff ff ffm mm ff. Det jag vet om Elisabet Eriksdotter idag, är att hon var född i Skinnskatteberg, inget födelseårtal på henne, hon dog i Vittorpet, Norberg. Elisabet var gift med Erik Andersson född i Trätsbo, Norberg och han dog också i Vittorpet. Jag har inte några födelsedatum på Erik Andersson heller.
Det är först Erik och Elisabets dotter jag har något bättre uppgifter om. Hon hette Anna Ersdotter f. 1762, Persbo, Norberg, gift med Mats Matsson f. 1755, Saxe, Söderbärke, dagkarl, och deras dotter i sin tur var Margareta Matsdotter f. 1792, Vittorpet, Norberg.
 
Jag ska fråga min släkting om hon har fler uppgifter på Elisabet. Då skickar jag uppgifterna till dig. Nu ska jag titta igenom papperna du skickade på mailen. Det ska bli intressant, då jag inte hade en aning om anorna längre bak.
 
Tack så mycket för alla uppgifter jag fick av dig.
 
Vänligen
Carina