NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-04-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-04-24
Skrivet av: Mats Danielsson skrivet 2000-01-23, 13:54
Hej Gunilla,
 
Tack för dina synpunkter och- framförallt uppgifter. Du har rätt i att min anlista är något ostrukturerad med det beror på att jag gjorde ett flockutdrag från min disgendatabas med den enda parametern Ramsberg. För övrigt så kan jag mestadels hålla med dig om att alla mina källuppgifter inte är uppföljda till 100%. Det i sin tur har många orsaker men många av dem har några år på nacken och jag avbryter ibland min forskning i långa perioder för att senare med intensitet åter ta upp den. Kurt Karlsson påpekar dock med viss rätt att jag ändå försöker att ha med källorna. Nåväl, när jag ändå skriver till dig så har jag några anor i min lista som jag är särskilt intresserade av, så när du får någon tid över kanske...?
 
Anders Persson, Allmänningbo 1745-1824 o. d. h
Ingeborg Larsdotter 1745-1787
 
Så precisa data som möjligt om föräldrarna till
Ambrus Persson, Nyckelbäcken 1751-1819 o. d. h
Maria Andersdotter 1753-1788
 
Anders Ersson, Ristorp 1742-1813
 
samt sist men inte minst den mystiske Jan Larsson Forsberg. Skogsvaktare, klockare m. m. Säges härstamma från Karlsdal (T)? och vara född där 1758?
Gick att hitta i vigselboken för Karlskoga(T), men icke gått att spåra i några födelseböcker, åtmindstone inte av mig. Avlider 1839 i Morskoga.
Finnes några notiser om honom i Ramsberg??
 
Mvh / Mats