NULL Skriv ut sidan - Munktorp

Anbytarforum

Titel: Munktorp
Skrivet av: Bengt Borg skrivet 2014-12-15, 17:53
Hallå släktforskare i Munktorp, jag har kört fast: Min FF FF hette Johan Frunck. Han flyttade 1812 till Tibble i Skultuna (Skultuna AI:8 fol.12, under bruket AID:v7408.b218.s199, samt fol 13 Tibble AID:v7418.b19.s13). I noteringen för Tibble uppges han 1812 flyttat till Munktorp.
 
Inflyttningslängden 1812 för Munktorp upptar mycket riktigt honom som nr 44:drängen Johan Frunck med hustru från Skultuna. Inga barn.(Munktorp B:2#44).
 
Skultuna E:I#4 för 1812 anger att drängen Johan Frunck och pigan Maria Ersdotter, båda från Tibble, vigs 11juli 1812 i Skultuna.Bruden återfinns också i Tibble (Skultuna AI:8fol.11)Hon uppges vara född 8okt 1785 i Lillhärad, gift 1812 och samma år utflyttad till Munktorp.
 
Mitt problem: Jag har inte lyckats finna varesig tillbakaflyttningen från Munktorp eller inflyttningen tillbaka till Skultuna. Oavsett om dom flyttade till Munktorp före eller efter vigseln så måste dom rimligen ha flyttat tillbaka till Skultuna då alla mina anor efter honom är från Skultuna.
Inflyttning/Utflyttning Munktorp har inte gett klarhet om min FF FF Johan Fruncks flyttande. Kan någon lösa problemet?
Vänliga Hälsningar
Bengt