NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 augusti, 2014
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2014-03-22, 15:28
Tack för positiv feedback Klas, det värmer förståss och gör det bara roligare att få dela med sig! När man inte får ens ett tack, som har hänt flera gånger, får det motsatt effekt; jag drar mig för eller helt enkelt undviker att dela med mig. Därför var din respons glädjande.  
 
Men om du läser den här tråden, som är en av de mest omfattande av alla sockentrådar på Af, ska du se att det finns fler som har kunskap om Ljusnarsberg: Sune Ahlén, Göran Fredriksson, Anna-Lisa Göransson, Gunilla Didriksson - för att bara nämna några.  
 
Anledningen till att jag har förekommit relativt flitigt de senaste åren beror på att jag håller på att inmata alla uppgifter i ett dataprogram. Tidigare fanns allt på papper. Och detta har pågått sedan 2008 - och lär pågå ett antal år till. Det innbär att många trådar förändras eftersom felaktigheter kan rättas till och kompletteringar göras. I det nya läget känns det meningsfullt att dela med sig eftersom tillförlitligheten är betydligt större än när jag började forska och nedtecknade allt på papper. Kort sagt: jag har blivit en bättre släktforskare under 20 år.
 
Och mitt mål är att gå till botten, d v s. att i möjligaste mån utreda anfadern i varje släktled och sedan ytterligare 2-3 generationer noggrant (alla giften, barn o s v). Därefter i stort sett bara i rakt uppstigande led till nutid. Men vissa släkter som intresserar mig särskilt - t ex Fase-släkten -  vill jag utreda så mycket det går.
 
Och efter ditt inlägg har jag fortsatt utreda Fase-släkten. För det är samtidigt roligt att utreda en hel släkt - även om det tar tid!
 
M v h Leif
 
(Meddelandet ändrat av Legony 2014-03-22 15:30)