NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20 november, 2013
Skrivet av: Kim Tiger skrivet 2013-11-19, 12:52
Hej
 
Jag har nyligen upptäckt i min släktforskning att jag har anor från Hällefors, Ljusnarsberg samt Kopparberg.
Tyvärr verkar en del av mina uppgifter inte finnas med i ArkivDigital, antingen så har jag tolkat uppgifterna fel el helt enkelt letat på fel ställe.
 
Just nu håller jag på att nysta upp information om familjen Johansson som var bosatta i kafelvtorp.
Mannen hette Johan Martin Johansson, föddes i Sala 1872-03-09 och han var gruvarbetare.
Han var gift med Johanna Sofia Nilsson född 1867-09-30 i Hällefors, tillsammans fick dem barnen  
Elsa Sofia Johansson född 1896-11-13 i Ljusnarsberg samt John Martin Johansson född 1894-09-20-
 
Jag har nu fastnat då jag inte kan finna var föräldrarna gifte sig, vart dem dog samt vart resten av familjen tog vägen.
Jag vet att dottern Elsa flytta till Södertälje nån gång mellan 1918-1920 men jag har inte hittat henne. Hon jobbade som ciggarerska och år 1922 födde hon en dotter, min farmor. 1923 återvänder hon till Ljusnarsberg men benämns då som Andersson Elsa Sofia och nej hon var inte gift.
 
Tänkte om nån hade skarpare ögon än mig som kanske kunde hjälpa mig ?
 
Tack på förhand Kim