NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-02-06
Skrivet av: Mikael Andersson skrivet 2006-02-06, 13:46
Hejsan, jag har köpt en skiva från Lindesbergs Slätkfroskare som kan hjälpa mig oerhört, men för att komma vidare behöver jag hjälp av någon som har lite mer information att tillgå, och därför frågar jag er här.
 
Det första jag söker är:
 
Det jag söker är två personer, det ena är Lars Andersson, jag har fått ett födelsedatum som kan vara rätt, vilket är 1748-11-30. men den har inte bekräftats, och finns inte med på cd-skivan så jag kan varken bekräfta datumet eller förneka. Men han dog i alla fall 1821, någongång, han vigdes 1782. Den andra jag söker rä hans fru, Maria Andersdotter, född 1762 i Ingelshyttan.
 
Det enda jag vet säkert är att de fick en son 1795-08-29 som hette Per, och han föddes i Åboda. De fick en son innan dess, 1792-03-22 i Kallernäs, vet inget mer om denna. Och de fick en dotter 1800-08-06 också I Kallernäs. Har information att de skall ha fått en dotter runt 1779 också, men har inte fått det bekräftat. Jag skulle vara ytterst tacksam om någon som har lät ttillgång till husförhörl eller likande kan kolla upp denna familjen, och kolla på födelsedatum eller liknande för Lars Andersson och Maria Andersdotter så att jag kan spåra dem lite bakåt i tiden med hjälp av informationen jag besitter.
 
Tack på förhand