NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-13

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-03-13
Skrivet av: Anna-Lisa Göransson skrivet 2004-11-23, 00:18
Carin!
 
Då är vi två om det. För jag har kollat både i dag och många ggr förut, men inget stämmer. Men han gifte sig på sitt 24 år och blev änkling när han var 27. Gifte om sig när han var 28 med Lisa Jansdotter. Levde med henne i 37 år enligt hennes dödsnotis. Har fått den kollad idag. Är änkeman i 5 år och gifter sedan om sig med sista hustrun Karin Johansdtr. Swan. Med henne lever han i 4 år. Om allt detta stämmer så är han inte mer än 74 år när han dör, eller hur? I så fall var han född ca 1664. Det skulle vara mer rimligt, med tanke på att barnens föd.år. På uppgiften om Susannas dödsår, den jag fått av dig, så står det före 1691. Eller har jag fel? Jag är dålig på dessa matematiska tecken. Olof var gift 3 år med henne och de bör väl ha gift sig omkring 1687-1688. Dottern Maria föddes ju  
1690 i mars. Om hon nu dog 1691 så kan hon ju faktiskt ha fött ett barn till och dött i barnsäng. Men allt det här är bara mina teorier.  
 
Men jag måste göra en ändring och ett tillägg till mitt inlägg ovan. Det var länge sedan jag forskade i Västmanland (inte Närke) och i Örebro län. Så blev det rätt.  
Anna-Lisa
PS. Men nu är det dags att sova.Så god natt.DS