NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 oktober, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 oktober, 2008
Skrivet av: Mikael Andersson skrivet 2006-06-28, 23:36
Har gjort vissa Stora genombrott i släktforskningen nu tack vare Genline, även om det TYVÄRR inte kan hjälpa mig hela vägen, vilket är lite sorgligt. Men jag hoppas och tror att jag kan få den lilla hjälpen jag behöver för att komma vidare på denna gren här.
 
Släkten jag söker heter Malmlöf, jag hade namnet Öster, men efter lite eftersökningar i Bouppteckningsregister och kyrkböcker kommit fram till att familjen egentligen heter Malmlöf. Den personen jag hittat är Anders Gustav Malmlöf/Öster. Född 1842-04-03 enligt Husförhör och Soldatregistret, födelseort står enbart Fellingsbro. Jag har kollat i födelseboken på genline men fann honom inte där direkt.. Så jag har ingen potentiell fader eller moder till honom. Bouppteckning visar förvisso en del Malmlöf som i värsta fall kanske kan leda rätt.
 
Husförhöret indikerar att Anders Gustav Malmlöf/Öster gifte sig 1861-04-06 i Fellingsbro, dock går inte Genline så långt så jag kan inte dubbelkolla.
 
Står att han och hans hustru dog samma dag 1869-09-13 i Ervalla, och det låter ju faktiskt rätt märkligt. Så det är något jag är nyfiken på och söker svar på, om det var så. Hustrun hette för övrigt Stina Andersdotter.
 
De har två barn tillsammans, Emma Karolina, antagligen född 1864-09-16 i Ervalla
och en annan son vid namn Carl Gustav antagligen född 1869-09-06. Dock kan jag inte kontrollera NÅGON av dessa i Genline eftersom de sträcker sig Enbart till 1860. Dock har jag fått bekräftat att det var först år 1863 som familjen flyttade till Ervalla (Husförhöret gav nummer till Inflyttningslängd och de finns med där, de flyttade då ifrån Fellingsbro).
 
Som ni ser är det en del frågetecken och det är min förhoppning att kanske någon där ute kan ge svar på några av dem. På GID 454.2.9200 står det en del information, men jag kan TYVÄRR inte tyda vad det står på Anders Gustavs dödsdatum, men det verkar stå i Barnsäng på hustrun.  
 
Tack på förhand och ha en riktigt god sommar.
Mvh
Mikael