NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2011
Skrivet av: Andreas Strindberg skrivet 2010-10-06, 09:59
Jimmy!
 
Det finns tyvärr inte någon Knut Gustaf Bernhard född den 11 april 1880 i Björksta födelse- och dopbok C:7. Jag har dessutom (i snabbt tempo ska väl erkännas) tittat över namnen på de födda mellan 1875 och 1885, och kan inte heller där hitta honom. Sveriges dödbok anger ju födelseorten till Björksta, men klart är att han inte finns bland de födda år 1880. Du kan ju dock glädja dig åt att det är nu själva släktforskningen börjar - då allt inte går på löpande band, utan det krävs detektivarbete för att komma vidare :-)  
 
Jag hoppas du kan hitta andra källor - med förhoppningsvis någon annan uppgift om födelseort - så att du tar dig bakåt i tiden. Jag sökte på hans namn på www.slaktdata.org och fick upp en träff! Men - det visade sig att födelseregistret från Björksta är sammanställt utifrån de uppgifter som finns i Sveriges dödbok, och eftersom det där står Björksta som födelseort i den, har man naturligtvis utgått från den uppgiften, som dessvärre inte verkar vara riktig, om det nu inte är så att man av någon anledning missat att skriva in honom i födelse- och dopboken ...
 
Hälsningar
Andreas Strindberg