NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 april, 2009
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2009-04-02, 23:17
Hej.
 
Skulle någon med tillgång till utflyttningslängderna för Grangärde vilja titta efter om det flyttar ut en Stina Jansdotter ( ev står det Granberg som efternamn också ) f. 30/4 1821 ( stämmer inte med födelsedatum som ska vara 1/4 ) från Rävåla, Grangärde, mellan år 1852-1854 ? Stina Jansdotter Granberg var gift med en soldat Bark. Hon är kvar till 1851 i husförhören men försvinner sedan.  
 
Jag frågar detta för jag skulle vilja ha reda på om Christina Granberg som gifter sig 1854 i Västerås Domkyrkoförsamling är samma person som Stina Jansdotter Granberg från Rävåla, som måste ha blivit änka om hon gift om sig. I husförhören för Västerås så anges Christina Granberg vara född i Grangärde 1820 men jag kan inte hitta rätt Christina. Det finns en Christina men hon dör vid ett års ålder, så henne kan jag utesluta. Alla andra heter Stina som är ett vanligt namn för Christina men de har också vanliga patronymikon. Dock har jag hittat denna Stina Jansdotter Granberg f. 1/4 1821 i Rävåla med far Jan Persson Granberg och mor Anna Ersdotter Grangärde C:7 bild/86 ( tyvärr ingen sidhänvisning i AD-online ).  
 
mvh
Carina