NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-27
Skrivet av: Fredd Holm skrivet 2006-08-15, 23:51
Hej!
Vill först och främst tacka Elisabeth, Nils-Gunnar och Christer så hjärtligt för hjälpen!
 
Christer, det stämmer gott att Samil var född 1712-05-05 i Skattlösberg, Grangärde (W). Jag har fått uppgifter på honom bak till Erik Sigfridsson f. 1642 och hustrun Malin Knutsdotter f. 1643. Skicka gärna det du har ifall du har något mer.
 
Hans hustru Maria Ersdotter som uppges vara född i Floda 1720-05-18 hittar jag däremot ingenting på, jag har letat i Flodas födelseböcker, men där finns hon inte detta datum. Jag har även efterlyst henne under Floda utan resultat. Kan det vara en felskrivning av orten datumet? Någon som vet mer? Vore jätteglad om någon känner till föräldrar och vet vart födelsenotisen finns.
 
Vidare så vill jag åter passa på att fråga nu när hösten nalkas om det finns någon/några med intresse att korrekturläsa/rätta och hjälpa till att skriva av Grangärde C:1, jag är klar med det mesta utom räkenskaperna och födelseboken, jag har skrivit av de flesta breven som är en intressant källa till Grangärdes historia.
Mitt påbörjade och något slarvskrivna dokument finns för nedladdning på: http://www.folkbildning.net/~fredd.holm.arno/grangarde_c1.doc
 
OBS! Sprid inte dokumentet till andra, hänvisa istället hit, och publicera ingenting förrän det är färdigt och korrekturläst av minst 3 personer.
 
Mvh, Fredd Holm,
Filipstad,
fredd.holm.arno@folkbildning.net