NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-08-27
Skrivet av: Fredd Holm skrivet 2006-06-21, 02:34
Hej!
Jag har tagit på mig det digra arbetet att skriva av alla de intressanta brev och det andra intressanta materialet i Grangärde C:1, eftersom Kjell Vadfors bara verkar ha skrivit av födelse- död- och vigseldelarna (dock utan dopvittnen och dylikt).  
Jag har än så länge skrivit av det mesta utom längderna och födelse, död- och vigseldelarna.  
Nu eftersöker jag forskare eller andra som är villiga att hjälpa till att tyda saker som jag inte lyckas med, samt korrekturläsning och komplettering med det som ännu inte är färdigt. Jag har lagt ut en word-fil i min mapp på Folkbildningsnätet som går att ladda ned. OBS! Uppgifterna får under inga omständigheter publiceras någonstans förrän arbetet är färdigt.
http://www.folkbildning.net/~fredd.holm.arno/grangarde_c1.doc  
 
Liten som stor hjälp tas tacksamt emot med arbetet. När arbetet är färdigt kan det komma att bli tillgängligt som CD-skiva, bok eller också på någon hemsida. Innan arbetet publiceras skall det dock ha gåtts igenom av åtminstone 3 personer som kan intyga att avskriften överensstämmer helt med innehållet i originalboken.
 
Mvh, Fredd Holm
Kungsgatan 6A,  
682 30 Filipstad
fredd.holm.arno@folkbildning.net