NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 maj, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 maj, 2012
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2011-11-18, 22:42
Hej Birgitta.
 
Jag söker Kinnekulle i samband med Karl Walter f. 1844 som efterlyses här i forumet under Västergötland, Efterlysningar
 
Karl Valter är införd i efterhand 1844 i Ljusdals ( X ) födelsebok CI:4 1833-1858, bild 38 ( i AD ). Han är införd som nr 92 som föddes det året, allra sist av barnen som är födda 1844. Där står att han är oäkta son till pigan Margta Carlsdotter i Hybo och att hans far är kringstrykande mansperson Anders Andersson från Norge. Där står också att Carl Valter är född i Medelplana på Kinnekulle och att de fick attest därifrån den 21 januari 1845.  
 
De personer jag söker är Karl Walters föräldrar Margta ( Margareta ) Carlsdotter f. 24/10 i Hybo, Ljusdal, Gävlaborgs län och fadern den kringstrykande Anders Andersson från Norge. Jag tänkte om jag hittar Kinnekulle 1844 så kunde jag söka där främst efter Margta Carlsdotter och följa hennes liv i Västergötland, som jag finner lite märkligt då hon är född i Ljusdal och det är i Ljusdal hon lever resten av livet. Margta är dotter till soldat Carl Hell om det kan ha någon betydelse.
 
Tack för ditt svar, jag är inte så hemma vid att forska i Västergötland
 
mvh
Carina