NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 maj, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 maj, 2013
Skrivet av: Patrik Ottosson skrivet 2011-06-21, 10:50
Hej jag är nybörjare på detta och har lite frågor och behöver hjälp. Vi har nylgen blivit med torp (svartmaden)ute vid klinten. Fastighetsbetekning: Åsaka-Munkebo 1:4. Vi har tillgång till historian från 1902 och frammåt. Men söker nu all information bakåt i tiden. Vi är nyfikna på allt, vilka som levt där, hur det sett ut, vad dom har gjort där m.m. Varför detta, ju vi försöker bevara och återskapa så mycket av ursprunget och historian som möjligt genom att försöka leva som de gjorde då och bruka marken som de gjorde. Vi brinner verkligen för detta och behöver så mycke hjälp och information som möjligt därför är vi tacksamma för all information o allt material vi kan få. Så snälla om någon vet något eller kan ge oss tips snälla hör av er! Jag har tyvärr begränsad tillgång till dator så det lättaste är om ni kan kontakta mig per telefon skulle vi vara tacksamma. Vi är även intresserade av information om fastigheten Kärret 1:9 (hästhagen) efter som vi tror att det fins ett historiskt samband mellan dessa torp.
Mig Patrik Ottosson kan ni nå på följande nummer: 0762-775582 eller 0520-260531
Tack på förhand
Mvh Patrik putte Ottosson